Prindi see Leht

Keraamik tase 4 (sessioonõpe)

KERAAMIKU ERIALA (mittestatsionaarne õpe)

Õppimine

  • keskhariduse baasil kaks aastat
  • õppija saab baasoskused käsitsi ja potikedral savi vormimiseks, glasuurimises ja põletuse läbiviimiseks
  • õppetöö on õppijale tasuta
  • õppetööks vajalik savimass tuleb õpilasel koolis kehtestatud hinnakirja alusel välja osta, sest õppetöö käigus valminud esemed jäävad õpilasele
  • teoreetiline ja praktiline õpe koolis toimub kolmepäevaste sessioonidena 1-2 korda kuus
  • 1/6 kogu õppekavast läbitakse praktika ettevõttes töötades ja oma tööd analüüsides

 

Vastuvõtutingimused

  • esitatud keskkooli lõputunnistus
  • avaldus
  • individuaalne vestlus
  • kompositsiooni alane proovitöö
  • eelnev kogemus keraamikatöös

 

Keraamika eriala omandamiseks õpitakse

Keraamikas kasutatavaid materjale ja glasuure, erinevaid käsitsi vormimise tehnikaid:
savitombust vormimine, ribatehnika, savilehest ja saviplaadist vormimine, savi treimine kipsvormi valmistamine ja selle abil paljundamine. Tutvutakse erinevate glasuurimise meetodite ja põletusviisidega elektri, puudega köetava ja rakupõletusega. Õppe osa on keraamika alaste koolituste läbiviimine, tööseadus ja majandus algõpe, tootearendus ja turundus, erialane inglise keel.

 

Praktika

I kursusel kolm nädalat praktikat Olustvere keraamikakojas, kolm nädalat ettevõttes
II kursusel kolm nädalat praktikat Olustvere keraamikakojas, kolm nädalat ettevõttes

 

Tulemus

  • oskab valmistada meistri kavandite ja jooniste järgi keraamilisi esemeid
  • oskab läbi viia keraamika koolitusi
  • võib sooritada keraamiku kutse-eksamit

 

Võimalused tööturul

Eriala lõpetajal on ettevalmistus töötamiseks:

  • keraamiku assistendina keraamika stuudios
  • keraamika tehases
  • asutada iseseisev käsitööettevõte
  • juhendada lihtsamaid keraamikatöö ringe

 

Edasiõppimise võimalused

Eesti Kunstiakadeemia, erialased täiendõppe kursused

 

Keraamika õppekava moodulite rakenduskavad

Igavene link sellele artiklile: http://www.olustvere.edu.ee/?page_id=1227